1/08/2013

עזרי הוראה - סינכרון מחשבים (נייד ושולחני)



אני מבקש להציג בפניכם אחד מעזרי ההוראה החשובים שמשמשים אותי להוראה.
נתחיל בתיאור הבעיה: יש לי מחשב ביתי שבו אני מכין בנחת את השיעורים. מלבדו יש לי מחשב נייד קטן שאיתו אני הולך לבית הספר, פגישות וכדומה. בכל פעם שאני מכין קובץ במחשב השולחני שלי אני צריך לזכור להעביר אותו למחשב הנייד. לפעמים מדובר בקבצים רבים המפוזרים בין התיקיות שלי.
מה עושים???
לצורך העניין פותחה התכנה Allway Sync
לאחר שהורדתם את התכנה מ[כאן] התקינו אותה. היא יודעת לדבר בעברית אם תבחרו בכך בזמן ההתקנה.
לצורך הסינכרון יש צורך ברשת ביתית ששני המחשבים "רואים" אותה ושני המחשבים "מרשים" זה לזה לשנות קבצים אחד בשני.
כל שנותר הוא לעקוב אחרי ההוראות. בקצרה ניתן לומר ש"מצביעים" על תיקיה במחשב אחד, ועל תיקיה מתאימה במחשב השני. התכנה תבדוק האם חל שינוי בתיקיות. אם כן, היא תעביר את הקובץ החדש (יותר) אל המחשב השני. ניתן לסנכרן כך כמות גדולה של תיקיות בלחיצה אחת. (בהגדרות התכנה ניתן לבחור האם ומתי יהיה סינכרון, מה המדיניות וכדומה)
תכנה זו יודעת גם להסתנכרן עם "תיקיות ענן" של גוגל, מיקרוסופט, אמזון ועוד כך שהיא בעצם מאפשר גם גיבוי קבצים, הן על מחשב ידידותי והן בתוך המרשתת.
ברור לי שלא מדובר בכלי לאנשים שהמחשב "מפחיד" אותם. אבל אני מזמין אתכם ליצור קשר דרך הטוק-בק ולבקש הנחיות נוספות. (הנחיות איך להגיב מופיעות באחד הפוסטים הקודמים)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה